(035) 691 51 61. Whatsapp klanten: 06 33777156 info@ikwilweerhaar.nl

We horen het niet zo vaak als opvliegers, toch is haaruitval één van de meest voorkomende overgangsverschijnselen. Dit kan al beginnen rond de 40 jaar, als het hormoon oestrogeen afneemt in ons lichaam. Dit hormoon houdt de conditie van huid en haar op peil. Maar tijdens de overgang produceert ons lichaam minder van dit hormoon. Hierdoor wordt het haar dunner en kan het meer uitvallen dan normaal (normaal verliezen we 100 haren per dag). Dit kan geleidelijk gaan, maar ook in periodes. Naast de veranderende hormoonhuishouding is stress ook een grote boosdoener. Door stress kan het groeipatroon van het haar beïnvloed worden.

Onze tips bij dun en droog haar in de overgang

  • Laat je door de kapper een goede shampoo en conditioner adviseren.
  • Ben je fervent gebruiker van de krultang, föhn en allerlei stylingproducten? Laat deze zoveel mogelijk staan. Gebruik liever een grove kam of zachte borstel en laat haar natuurlijk drogen.
  • Eet gezond en gevarieerd om het haar gezond te houden. Kies voor voeding dat rijk is aan zwavel, zoals broccoli, paksoi, kool, andijvie en asperges. Haar bestaat namelijk o.a. uit het eiwit cysteïne, dat voldoende zwavel nodig heeft. Ook de volgende vitamines hebben een bewezen positief effect op de haargroei: vitamine B8 (biotine), seleen en zink. Dat betekent: voldoende groente, fruit, noten, kip en vis toevoegen aan de maaltijd.
  • Vermijd stresssituaties. Zorg voor voldoende ontspanning en probeer de bron van die situaties aan te pakken.